پزشكي و سلامت
 
درباره وبلاگ


ما از خم پرجوش ولایت مستیم عهدی ازلی با ره مولا بستیم بنگر که وظیفه چیست در این میدان ما افسر جنگ نرم آقا هستیم (رهبر انقلاب : جوانان ، افسران جنگ نرم هستند) اميد است بتوانيم از درجه افسري جوان كه از فرماندهي كل قوا دريافت كرديم ، بخوبي محافظت كنيم البته اگر خدا بخواهد ان شاء الله يا علي



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 21
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 199
بازدید ماه : 959
بازدید کل : 115477
تعداد مطالب : 256
تعداد نظرات : 51
تعداد آنلاین : 1

پخش زنده حرم سوره قرآن ساعت فلش مذهبی
دعای فرج
وبلاگ به يادتو
یوسف دلها/یوسف زهرا /گل نرگس اللهم عجل لولیک الفرج
پنج شنبه 4 دی 1390برچسب:, :: 23:45 ::  نويسنده : مدير

بدن خرما را به عنوان غذاى خوب مى پذيرد و در برابر آن واكنشى نشان نمى دهد. خرما بسيار زود هضم مى شود و براى هضم و جذب، انرژى بسيار كمى مصرف مى كند و به همين دليل به انسان آزار نمى رساند و خستگى ايجاد نمى كند.

براى هضم شدن نيزهيچ گونه ويتامينى از بدن برداشت نمى كند زيرا خود داراى انواع ويتامين ها مى باشد. خرما مانعى از لحاظ جذب براى بدن ايجاد نمى نمايد و مانند غذاهاى ترش مانع عمل ويتامين Aدر بدن نمى شود و هيچ گاه ايجاد ترشى نمى نمايد از طرفى اگر غذاى مصرفى را بپزيم در اثر حرارت، مقدار زيادى ويتامين ب و ث از بين مى رود اما مصرف خرما چنين مشكلى را دربرنخواهد داشت.
خوردن خرماى تازه باعث مى شود كه سلول هاى زنده اى به مصرف سلول هاى زنده بدن برسند و بدن مواد مورد نيازش را به طور مستقيم دريافت دارد. شايد به همين دليل است كه «اسلام احتكار مواد غذايى را ممنوع داشته است» زيرا براثر ماندن، تازگى خود را از دست داده و بسيارى از خواص مفيد خود را از دست مى دهد ؛

خرما يا كشمش براثر ماندن هر چه كهنه تر شود چنانچه ترش و فاسد نشود، اسيدالكل آن ها به قند بيشتر تبديل مى گردد.خرما داراى مواد قندى قابل توجهى است؛ در محاسبه ضريب تنفسى براى تعيين ميزان سوخت و ساز مواد قندى و چربى ها مى بينيم كه در اندك زمانى پس از صرف غذا تقريباً تمامى غذاى متابوليژه شده منحصر به كربوهيدرات هاست و اين تقريباً عملى است كه بدن انجام مى دهد.

مواد پروتئينى در كل به استثناى ۳۰گرم كه به طور طبيعى روزانه به ناچار تجزيه و مصرف مى شود را زمانى كه مواد قندى و چربى ها در دسترس قرار دارند تقريباً به طور كلى همين مواد به مصرف ايجاد انرژى مى رسند. با مصرف خرما مقدار اين ذخيره بسيار بيشتر مى شود.
خرما از لحاظ بالا بردن قدرت دفاعى بدن نيز نقش موثرى را ايفا مى كند. به تازگى معلوم شده است كه بين سوخت و ساز گلوكز و تركيب اسيدهاى چرب و ترى گليسريد يا چربى خنثى ارتباط نزديكى وجود دارد و از آن جا كه گلوكز بدون حضور انسولين دربافت ها قابل استفاده نيست از اين رو چاقى در زمانيكه غلظت انسولين در بافت ها كافى نيست امكان پذير نمى باشد. بنابراين مصرف زياد كربوهيدرات (مواد قندى- نشاسته اى) تأثير فوق العاده اى در تبديل جريان متابولسيم گلوكز به ليپوژنز دارد در صورتى كه كم مصرف كردن كربوهيدرات، تجمع چربى را در بدن به حداقل ممكن مى رساند.
خرما پاك كننده دستگاه گوارش و از بين برنده سموم بدن است اول اين كه مدفوع را از حالت مايع درمى آورد و با حجم خود روده ها را پاك مى كند و دوم اين كه بسيارى از سموم روده ها را جذب و با خود به بيرون منتقل مى سازد. همچنين خرما اصلاح كننده مزاج است. پنج درصد ميوه ها به طور تقريبى سلولز است به همين دليل بهترين و قوى ترين ملين ها بوده و از ايجاد يبوست جلوگيرى مى كند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: